Monday, May 26, 2008

Strictures and Paradoxes

Video thumbnail. Click to play
click to play in Quicktime / or direct streaming at blip.tv
.
"I find the greatest freedom in the stricture of a form
that paradoxes abnormality within a norm."
Moondog (The Milleniad, Book 1 - NY 1959)
.
Histoire de Rien
.
J’ai mange mon 4 heure
Sur le coin du frigo
Il m’restait des p’tits beurres
Et deux ou trois megots
J’ai pris les allumettes
Pour jouer avec le feu
Mais quand j’ai vu ma tete
J’ai du fermer les yeux
.
(Chorus)
Et puis apres ?
Ben apres rien
Et puis apres ?
Ben apres rien
.
Allumer la tele
J’y ai pense aussi
Y’avait qu’a appuyer
Sur le gros bouton gris
J’ai lave mon maillot
J’ai maquille mes yeux
C’est pas des vrais sanglots
Mais j’ai pleure un peu
.
(Chorus)
.
Avoir envie c’est quoi ?
C’est sentir a chaque heure
Que t’es parti sans moi
En m’laissant les p’tits beurres
.
Chorus ad lib
.
(Lyrics by Ani Casals)
(Music by ditto ditto; ccmixter.org)
.
.
A short experimental docu-voodle by bk featuring a recently found 'histoire de rien' applied to an earlier conception of strictures and paradoxes documented in Oslo, Norway - 2008.02.04. Listen to the beautiful disconsolate acappella performed by Barbarella from ccmixter.org (music by ditto ditto, lyrics by Ani Casals).
.
b.k.: video 011 for lomeg-rom.blogspot.com - 4'17''
.

No comments: